Lima, Ballestas eilanden en oase - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Bobenmaud - WaarBenJij.nu Lima, Ballestas eilanden en oase - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Bobenmaud - WaarBenJij.nu

Lima, Ballestas eilanden en oase

Door: Bob en Maud

Blijf op de hoogte en volg Bobenmaud

28 September 2012 | Peru, Huacachina

Na een lange en zware vlucht van 12 uur kwamen aan in Lima. Maud had het zwaar bij de landing en slaagde er niet in de heerlijke Spaanse vliegtuigmaaltijd binnenboord te houden. Bob slaagde er op het nippertje in een zakje tevoorschijn te halen, waardoor het meubilair van het Iberia-toestel netjes schoon bleef. Na een korte kennismaking met lokale agent, kwamen we rond 8u ´s avonds lokale tijd aan bij het hostel, een gezellig, in koloniale stijl gegoten verblijf met een grappige Ara die ons de volgende ochtend verwelkomde met ¨Olla¨. De volgende dag zijn we in Lima geweest waar meteen de eerste beste Taxi namen naar het centrum. Voor Maud volkomen nieuw, voor Bob, gewend aan Afrikaanse toestanden, niets nieuws. ¨Formula Uno¨, grapte de chauffeur toen hij voor de zoveelste keer rakelings langs een andere auto scheurde. Gelukkig kwamen we heelhuids aan bij Playa Mayor, het historische hart van de stad. Overal waar je maar kijkt op het historische Plaza Mayor zijn schoonmakers in de weer. De parkjes liggen er picobello bij en de gevel van het beeldschone stadhuis wordt nog schoner gemaakt. Een tikkeltje overdreven wellicht, alsof de stad meedingt voor de prijs ´schoonste stad ter wereld´ zo hard wordt geschrobt en geveegd. Het plaza Mayor is het historische hoogtepunt van de stad met prachtige Spaans-koloniale gebouwen. De Catedral, het Aartsbisschoppelijk paleis, het stadhuis en het indrukwekkende regeringspaleis bevinden zich op dit plein. Indrukwekkend ook was de wisseling van de wacht bij het regerinspaleis. Het schouwspel met fanfare en al duurde een half uur en de hele straat voor het paleis werd afgezet. Daarna zijn we wat gaan eten. Voor amper 5 euro krijg je al een heerlijke maaltijd voorgeschoteld. Na de lunch hebben we de adobepiramides (pre-Incatijd) midden in de stad bezocht, maar dit steld niet veel voor. Meer dan wat aan elkaar gemetselde baksteentjes was het niet. Via een lange wandeling langs de kust zijn we vervolgens gaan eten in Barranco, een Bohemiaanse wijk. Bij het restaurant waarbij de obers het hevigst met de menukaart stonden te zwaaien om ons binnen te hengelen, zijn we gaan eten. Heerlijke Italiaanse lasagna, wat de Peruaanse keuken precies omvat, daar zijn we nog niet achter. Eenmaal uit Lima wachtte ons de kurkdroge woestijn. Langs de kust richting zuiden naar de Ballestas-eilanden, het leefgebied van zeeleeuwen, zeehonden, pinguins en talloze vogelsoorten. Een snel bootje bracht ons eerst naar de Candelabro, een gravure in de vorm van een kandelaar op helling bij de baai. Deze mysterieuze tekening maakt onderdeel uit van de beroemde Nazca-lijnen die in deze regio veelvuldige te zien zijn. De zeeleeuwen konden we bijna aanraken, zo dicht voer het bootje erlangs. Eind van de middag kwamen aan in Huacachina, een oase midden in de droge woestijn. Op het einde van de dag hebben we een van de zandduinen beklommen en genoten van het magnifieke uitzicht over de woestijn en de zonsondergang. Vanavond wacht ons een lange nachtrit met de bus naar Arequipa, de tweede stad van Peru.

Xx
Bob en Maud

• 28 September 2012 - 22:00

Renée:

Goed te horen dat jullie (redelijk ongeschonden) goed zijn aangekomen!! veel plezier groetjezzz

• 28 September 2012 - 22:12

Frenk En Marla:

Hee reizigers,
    wat een mooi verslag en al schitterende foto's. Geweldig om te lezen en te zien.
    Geniet ervan en succes met de lange busreis.
    Liefs,
    Frenk en Marla

• 28 September 2012 - 23:13

Lein:

Bun noe al jaloers....

• 28 September 2012 - 23:39

Mamma Karin:

jongens, wat een geweldig verhaal, blijf jullie op de voet volgen! maak wel heeeeeel veeeeel foto's.

Groetjes,
    het thuisfront in Beek

• 29 September 2012 - 07:23

Angelique:

Jee wat mooi daar.

• 29 September 2012 - 08:44

Dewi:

Waaw, wat ziet het er gaaf uit en mooie verhalen!!
    Leuk om mee te lezen!

Groetjes uit Stein

• 29 September 2012 - 10:28

Pap En Mam:

Op deze manier kunnen wij meeliften! Kost niks, zien en horen toch van alles! Gedetailleerd verslag met mooie foto's, houdt dit vol, wij genieten mee! Liefs XX

• 29 September 2012 - 15:31

Inge:

Hey wat leuk om te lezen! Het ga jullie goed en geniet ervan!

Groetjes uit het saaie België!

• 29 September 2012 - 18:02

Myriam En Hub Cosemans:

Ik geniet helemaal mee.Heel mooi en indrukwekkend.
    Myriam.

• 29 September 2012 - 21:06

Dees:

Hoi luitjes,
    Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen, leuk om jullie verhalen weer zo mee te beleven.
    We blijven jullie volgen. Veel plezier nog!
    Groetjes van ons

• 29 September 2012 - 21:15

Omi:

Lieve groetjes van omi
    En denk eraan stuur een leuke kaart! Laat het je verdomd goed gaan en nog een hele fijne vakantie voor jullie twee! dikke kus van omi

• 30 September 2012 - 10:04

Tim, Marcia & Luca:

Hey Ome Bob en Tanti Maud!
    Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen!!! Sjieke foto's en weer voortreffelijk geschreven!!!!
    Geniet maar lekker!!
    Dikke kus van Tim, Marcia en een nog dikkere kus van Luca!

• 01 Oktober 2012 - 21:38

Jan En Marjo:

Hoi Maud en Bob,

We zijn blij om te horen dat jullie goed zijn aangekomen en dat het vliegtuig van binnen ongeschonden is.
    mooie foto's en een prachtig verhaal. We hopen dat de rest van de reis ook zo prachtig zal zijn.
    we zullen jullie blijven volgen en zeer zeker genieten van de mooie foto's.

gr. Jan en Marjo

• 02 Oktober 2012 - 11:55

Opa En Oma Martens:

Hallo wereldreizigers.Het doet goed om te horen dat jullie,met wat kleine strubbelingen,goed zijn aangekomen.
    Een mooi verslag van de eerste belevenissen in Peru.Ook heel mooie foto's. Ga zo door dan maken wij op afstand deze reis ook een beetje mee.
    Groeten Oma en Opa uit Beek.